Concursul de desene „URÂTUL SARS-CoV-2”

Dacă anul trecut, pe vremea aceasta, elevii Şcolii Gimnaziale „Nicolae Colan” din Sfântu-Gheorghe, judeţul Covasna, secţia maghiară, îşi pregăteau lucrările pentru Proiectul Educaţional „Împreună facem România Mare”, în parteneriat cu Liceul Tehnologic „Paul Bujor” din Bereşti, judeţul Galaţi, realizând desene pentru Concursul de creaţie cu tema „Mândria de a fi român” şi obţinând Premiul I, anul acesta aceiaşi elevi talentaţi sunt în competiţie pentru un premiu la Concursul de desene „Urâtul SARS-CoV-2”, organizat de Muzeul Naţional al Bucovinei, din Suceava. Evenimentul are ca scop să verifice cunoştinţele de siguranţă şi protecţie la acest virus ale elevilor. Prin desenele lor, participanţii trebuie să răspundă la întrebări precum: „Ce ştim despre acest virus?”, „Cum trebuie să ne ferim de acesta?”, „Ce măsuri trebuie să luăm?”, „Cât de urât este chipul lui?”.
Elevii pot să se înscrie în concurs cu o singură lucrare: desen artistic, ilustraţie sau caricatură. Tehnica de lucru este liberă, alb-negru, color (desene în acuarelă, tempera etc.) sau folosind calculatorul. Premiile oferite de Muzeul Naţional al Bucovinei pentru cele două categorii de vârstă, clasele I-IV şi clasele V-VIII, vor consta în diplome şi portrete color realizate de artistul Ovidiu Ambrozie Bortă - BOA. Toţi elevii vor primi un catalog virtual cu desenele premiate şi cu cele mai bune lucrări din concurs.
Dincolo de toate problemele acestei perioade, de necunoscutele ei, de greutăţile pe care le întâmpinăm, de noutatea acestui act educativ, aş vrea să privim totul în culori, prin ochii copiilor. Ei sunt creativi, curioşi, deschişi, zâmbitori, lor nu le e teamă de nou, ei aşteaptă în continuare să-i surprindem. Iar noi, cadrele didactice, putem să facem acest lucru cu ajutorul instrumentelor de lucru on-line, folosind acum materiale la care în timpul orelor clasice, de multe ori, nu avem acces: manualele digitale, ecranizările operelor literare, animaţiile realizate după poveştile citite, vizitarea virtuală a muzeelor, accesul direct la dicţionarele on-line, fişele de lucru transmise şi corectate în timp real, accesul elevilor şi al părinţilor la catalogul virtual. Aş vrea să ne molipsim de optimismul şi bucuria copiilor de a cunoaşte, a se cunoaşte şi a ne cunoaşte, căci noi le insuflăm încrederea că vor reuşi.

Categorie: